söndag 24 mars 2013

it takes courage to grow up and become who you really are.

Hej. Trött och less är orden som beskriver min tillvaro just nu. Kroppen gör ont efter allt slit med föreställningen och hjärnan skriker "gå och lägg dig". Ändå så sitter jag här. 
Föreställningen gick bra, förutom att jag råkade skalla en unge som sprang upp på scen under bugningen. Tur att det inte gick värre än vad det gjorde. 

Sitter och funderar över livet i största allmänhet. Livskrisen kommer och går ibland. Självklart funderar jag över vad som händer efter jag tagit studenten. Har nog aldrig förstått att man måste bli "vuxen" någon gång. Det känns både skrämmande och kul på samma gång. Funderar på om jag ska leta tag på något jobb efter studenten eller om jag ska ta någon kurs i ren teater. Har velat försöka mig på Stockholms Dramatiska högskola men jag har för lite erfarenhet för att ens ha någon chans. Jag vet inte ens om jag vill fortsätta med skådespeleri efter gymnasiet. Hur många som helst som sett mig på scen säger att jag inte får kasta bort min talang. Men somsagt, just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Jag fyller för tusan 20 år om nån månad, den dagen kändes så jädra långt bort förut. Fattar inte vart tiden tar vägen. 
De närmsta målen just nu är plugga klart gymnasiet, ta körkort och flytta till Stockholm. Jag hoppas att allt detta kommer inom en mycket snar framtid.
Nu måste jag lägga mig så jag orkar med en till föreställning i morgon, godnatt.






Liten jag, kommer knappt ihåg hur det kändes att vara liten.

1 kommentar: