fredag 5 april 2013

tio nio åtta sju sex fem fyra tre två ett


10 saker jag tycker om:
- Doften av nyklippt gräs en extremt solig och varm dag.
- Vakna upp bredvid hjärtat och veta att vi kan ligga kvar där hur länge som helst.
- Roliga små sms från min syster.
- Ljudet av min mamma som skrattar så nästan tårarna kommer.
- Roliga bilder av Ida på whatsapp.
- Titta på gamla foton och tänka tillbaka hur det var för bara några år sedan.
- Att få göra sig lite extra fin för något speciellt tillfälle.
- Kliva ut ur duschen och känna sig som en ny människa.
- Vakna på morgonen och känna hur det pirrar i magen av glädje.
- Inspirerande konst och musik.

9 saker jag tycker mindre om:

- Ångest över framtiden.
- Bråk. Har tyvärr en mycket kort stubin (men jag jobbar på det).
- Människor som stirrar, precis som om dom aldrig sett en människa förut i hela sitt liv.
- Problem som uppstår när man minst behöver det.
- Kaffe som inte alls är så välgjort.
- Min vidriga prestationsångest. 
- Att jag inte lyckats sluta röka.
- Stress.
- Tiden som har en tendens till att stå still men ändå springa iväg.

8 bloggar jag läser:

Femtonpixlar
Colorelle
Angelicablick
Niotillfem
Dessie
Kissie
Svenskabloggare
Skvallerbloggens

7 saker jag vill göra i framtiden:

- Jobba med något jag brinner för och trivas med under en mycket lång tid.
- Detta är väl inget "jag vill göra" men jag vill känna mig 100% lycklig.
- Åka till Frankrike och vara där en längre tid.
- Sluta med denna förbannade rökning.
- Gifta mig och skaffa barn med mitt hjärta.
- Köpa ett litet torp vid någon sjö/tjärn mitt ute i ingenstans.
- Flytta till Stockholm.

6 saker jag är rädd för:

- Mörker, är ohyggligt rädd för mörkret. 
- Att någon nära mig kommer dö, eller att jag gör det. Blev fruktansvärt rädd för det efter att pappa gick bort.
- Magsjuka.
- Att inte klara av mina mål.
- Att falla tillbaka till hur jag mådde förut.
- Att bli ensam.

5 platser jag tycker om att vara på:

- På mammas veranda med en kopp kaffe i handen en varm och solig morgon.
- I Rikards famn.
- På loppisar och i secondhand butiker.
- Vid tjärnen som ligger bakom vårt hus.
- Att virra omkring på smala gator i Gamla Stan.

4 ord som beskriver mig:

- Omtänksam.
- Kärleksfull.
- Överanalyserande.
- Stressad.

3 saker jag ser fram emot:

- Våren och sommaren.
- Dagen då studentmössan åker på.
- Att äntligen kunna säga "Jag är klar med skolan".

2 bra filmer:

- Sagan om ringen triologin
- Da Vinci Koden

1 bra låt:

Guns N Roses - Estranged 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar