tisdag 22 oktober 2013

Höjer och sänker.

Tänkte börja med något nytt hade jag tänkt, just för att få något nytt här på bloggen. Höja och sänka! Det är alltså samma sak som typ Kissies Hissa/Dissa men jag tycker just hissa/dissa låter lite fånigt haha.. Jaja hur som helst. Nu tänker jag höja och sänka några saker!

Höjer:

Secondhand
Ja, ingen har väl missat att jag är helt tokig i secondhand? Personligen tycker jag det är helt fantastiskt av ett gäng olika anledningar. För det första är det väldigt miljövänligt att handla secondhand eftersom det inte är nyproducerade grejer, man hittar mycket mer personliga saker som inte 100 000 personer till har och det är oftast riktigt billigt!


Vardagslyx
Är det bara jag som har "spakvällar/ta hand om sig själv dagar"? Tror jag knappast! Sådana dagar är alla värda. Ibland kan jag känna "usch nu har jag varit ful i 4 dagar, nu får det vara nog!". Under dessa 4 dagar har jag alltså inte gjort något speciellt för utseendet förutom att duscha. Personligen tycker jag det är riktigt tråkigt att inte känna mig fin någon dag till vardags men jag har heller inte orken till att greja rejält varenda dag. Då köper jag hem kanske någon speciell ansiktsmask, duschar lite extra länge, rakar benen, smörjer in mig med den där riktigt goda krämen, målar naglarna osv osv. Det tycker jag är äkta vardagslyx!

Människor med bra självförtroende
Det är någonting jag tycker är så jäkla kul att se! När man ser på en människa att personen mår riktigt bra och har ett kanonbra självförtroende. Det gör en person så mycket mer intressant. Jag vet själv hur förbannat jobbigt det är att ha dåligt självförtroende men jag har lyckats bygga upp mitt till toppen! Hoppas mer människor lägger energi på att bättra på självförtroendet, det gör så himla mycket. Det är alla värda.

Kvinnohat
Som i rubriken hissar jag ju självklart inte kvinnohat utan Instagramsidan Kvinnohat. Där peppar de kvinnors rätt i samhället och mycket, mycket mer. Jag följer denna insta helt slaviskt och blir riktigt inspirerad av denna. Följ den ni med vetja!



Min frilla
Med risk för att låta lite egotrippad, men jävlar va nöjd jag är med mitt hår!!! Så nöjd att jag faktiskt måste hissa det haha.




Sänker:

Facebook
Alltså är det bara jag som tycker att facebook har blivit ett enda stort centrum för människor som inte riktigt vågar säga vad de egentligen tycker om de inte sitter bakom en dataskärm? Personligen är jag inte aktiv med uppdateringar mer än min profilbild ibland och kanske någon kommentar till någon vän. Dock har jag sett andra som sitter och kommenterar riktigt sjuka saker till andra, människor hamnar i galna diskussioner som håller på i evigheter. Jag menar, come on!! Det finns viktigare problem i världen att fokusera på än vad den och den har för åsikter om tex Gunilla Persson eller diverse bilister. 

Work Bitch
Med risk för att trampa någon på tårna ifall det är någon som älskar Brittan. Men alltså va? Hennes nya låt, jag förstår varken videon eller låten? Förstår verkligen inte grejen alls haha.
Fast i som de flesta fallen när det gäller ny musik så brukar jag få äta upp mina ord efter ca 3-4 veckor eftersom jag då lyckats tycka låten är bra haha... Tar ett tag för mig innan jag gillar sådan här musik. Så vi får väl se då, i slutändan kanske det är jag som sitter och poppar Work Bitch?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar