måndag 17 februari 2014

Snart.

Jag ville bara kika in och säga hej. Skyller som vanligt min frånvaro på plugget. Men jag kan säga en sak, jag är alldeles strax klar. När jag väl skriver det såhär kan jag knappt tro på det själv. Jag har kämpar och lidit genom skolan i så himla många år och nu är jag strax klar? Det känns helt otroligt och nästan overkligt. Helt plötsligt kan jag börja planera framtiden.
Under alla dessa år jag gått i skolan har jag så gott som aldrig uppskattat att studera, förrän nu. Det tog mig nästan hundra år att inse att det inte är så dumt. Nu kanske jag låter helt tokig men detta kan nog mycket väl bero på att jag strax är klar också. Lämnar in uppgift efter uppgift och allt går i en rasande fart. Jag är stolt över mig själv och jag är stolt över vad jag har åstadkommit och vad jag åstadkommer just nu. Jag kan tala om att så här bra som jag mår just nu har jag inte mått på länge. Jag har aldrig insett vilken tyngd mina rester har varit förrän alldeles nyligen. Visst, jag är över 20 år gammal och har inte gjort klart gymnasiet än. Jag är dock ingen sämre människa för det. Huvudsaken är att jag är nöjd och mår bra.
Jag kan säga till er som sitter i liknande situationer med rester och dylikt. Ta det i er takt, det löser sig. Vänta dock aldrig för länge för då är det lätt hänt att det aldrig blir av. Ett gymnasiebetyg kommer vi alla att behöva förr eller senare i livet. En sak till vill jag säga, låt Aldrig någon trampa på er och säga "du kan inte". Tänk på att Du är huvudpersonen i Ditt liv och Du ska fokusera på dig själv. Ge aldrig upp.
Med det vill jag säga godnatt, vi hörs en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar