lördag 26 december 2009

HUR JAG SMINKAR MIG

en tjej bad mig visa hur jag sminkade mig, i en video. men jag hade ingen lust att sitta o snacka i cam idag så jag tog lite bilder osv som ni ska få se. ska försöka förklara på ett sätt man förstår haha.
är inte fixad i håret så det ser lite skabbigt ut.

idag började jag med att noppa ögonbrynen så att dom inte såg helt förjävliga ut.

tar sen på ett lager med h&m´s billiga foundation för ca 40:- , älskar den! tycker den är jättebra.

sen tar jag på lite brunpuder för att markera kindbenen.

fyller i ögonbrynen jättelite med en brun kajalpenna så att dom syns lite mer.

lägger på en tunn sträng med eyeliner, för att få allting x-tra svart.

sen tar jag på ett litet lager kajal under ögonen för att fylla upp de minsta ögonfransarna.

till slut tar jag på mascaran, anväder 3 olika haha! har på ca 3-4 lager så dom blir fylliga och svarta.

2 kommentarer: