fredag 18 juli 2014

Sminkfavoriter.

Tänkte visa vad jag använder för smink just nu, några saker har jag använt forever och några är nya. Vissa saker är även sjuuukt billiga, några kanske tycker jag är knäpp som använder "skit", men vafan, funkar det fint så funkar det för mig! Har aldrig varit en sån som gillar att lägga ut hundratals kronor på smink. Det har aldrig riktigt varit en prioritering. Hur som helst, här har vi lite saker som jag tycket väldigt mycket om!

 Den första är en BB-cream som är till för att ha under ögonen, den blandar jag med den ljusrosa i Wet n Wild paletten (sjukt bra budgettips för övrigt). Den i mitten använder jag på näsan.
Dessa finns här, här och här.

 Dessa två blandar jag just nu när jag för en gång skull lyckats skaffa mig lite solbränna. Båda två passar mig utmärkt då jag inte vill täcka överdrivet mycket. Dessa två räcker dessutom en evighet. De finns här och här.

Den första är en sån jäkla bra grej, kostar 30 spänn och finns på dollarstore. Låter helt otroligt att något dylikt ens skulle fungera. Detta är den andra puderdosan jag köpt och jag är så jäkla nöjd, använder den i hela ansiktet. Den andra är också förjäkla bra, använder den i t-zonen. Den finns här.

 Den första är ett solpuder som också är från dollarstore, använt detta solpuder så länge som jag kan minnas. Den andra är en rouge från MIYO, använder denna färgen på sommaren, annars har jag en från Fit me.

 Använder denna ögonbrynspenna från Viva la Diva, fungerar alldeles utmärkt. Dock skulle jag vilja komplettera den med en ögonbrynsskugga.

 Var lite vild idag och använde denna penna till ögonen. Tyckte det blev riktigt snyggt. Använde den till att  måla mellan ögonfransarna och till att måla en linje ovanför. Den är lite glittrig! Annars brukar jag använda svart ögonskugga.

Detta är en löjligt bra mascara till ett löjligt bra pris, mer behöver jag inte säga! Här finns den!


...och så här såg jag ut idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar