söndag 26 januari 2014

Höjer/sänker.

Höjer:

Håkan Hellström
Har fått en ny uppenbarelse när det kommer till Håkan Hellström. Har lyssnat på honom i ett flertal år och han har verkligen etsat sig fast på en. Ångrar bittert än idag att jag inte sett honom på P&L när jag väl varit där. Förstår inte riktigt varför. Innan jag faktiskt satt mig ner och lyssnade på honom tyckte jag precis som alla andra som inte gillar honom "han kan inte sjunga bla bla, han är inget speciellt". Tycker folk borde sätta sig ner och faktiskt lyssna, många skulle nog ändra uppfattning. Jag vet inte varför, men han träffar rätt varenda gång.


Min kaffemaskin
Jag fick ju en kaffemaskin i julklapp. Har inte hunnit använda den så mycket eftersom jag faktiskt inte varit hemma så värst mycket alls. Nu bor jag ju hos min granne som jag berättade innan så jag passade på att dra med mig kaffemaskinen dit så jag har kaffe tillgängligt hela tiden haha.. Det tar en minut att göra och smakar förbannat gott alltså. 


Sänker:

Vintern
Ja jag kan tänka mig att det inte bara är jag som har tröttnat på vintern redan. Snön och kylan håller på att ta kol på mig just nu. Dessa tråkiga vinterkläder får en att inte bli speciellt gladare heller. Mörkret gör en trött och kylan avskyr jag, Jag kan erkänna att snön är mysig när man sitter inne på kvällen med en kopp te, men absolut inte annars. Våren är mer än välkommen och just nu står jag med öppna armar och väntar på den.

Att lägga onödig energi på onödiga saker
Det är någonting jag finner rätt jobbigt. Rubriken säger väl egentligen allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar